4 Aralık 2011

MOR DÜŞ PASTASI

Güzel günler dileyerek yeni bir postla sizlerleyim

Bu gün sizlerle jöleli bir pasta paylaşacağım ve ilk defa bir tarif.... sizlerle tarif paylaşmama sebebim yaptığım tatları genel olarak koncept tamamlayıcı, göze hitap eden ürünler olarak  hazırladığım içindir...
evet gelelim bugünkü pastamızın tarif sebebine :))  http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com ev sahibeliğini yaptığı çay,kahve bahane etkinliği için hazırlanmış bulunmakta  mor düş pastam ,pasta etkinliğe giderken sizde hem fotoğrafları hemde tarifi görün istedim:)





Malzemeler (taban için)

1 büyük elma
1dolu çorba kaşığı toz şeker
1 dolu çorba kaşığı iri çekilmiş ceviz içi
1dolu çorba kaşığı kurutlmuş frambuaz
1dolu çorba kaşığı blueberry
10 adet petibör bisküvi

Malzemeler (jöle için)
450 ml süt
500 ml su
4 dolu kaşık toz jelatin
4 dolu kaşık toz şeker
frambuaz arması
mor toz gıda boyası

Yapılışı
önce elmaları rendeleyip şeker ile karemelize edelim,soğumasını bekleyip içerisine bisküvileri ufalayıp diğer malzemeleride ekleyip iyice karıştıralım 18 santimlik kelepçeyi servis yapacağımız tabağa oturtup içerisine malzemeyi yaklaşık 1 cm kalınlığında bastırarak yayalım ve bir kenara alalım küçükbir tencere içerisine 150 ml süt koyup ılıtalım  çok az mor boya katalım1 kaşık toz şeker ve bir kaşık jelatini eritip kaynatalım ocaktan alıp üzerine 100ml soğuk su döküp karıştıralım oda ısısına geldiğinde  kelpçeli kalıbımızdaki  elmalı tabanımızın üzerine ilk katı oluşturmak üzere jölemizi dökelim buzdolabına donması için kaldıralım az önceki şekilde bir jöle daha hazırlıyalım rengini birazdaha koyultarak donmuş jölenin üzerine 2.katıda döküp buzdolabına kaldıralım aynı şekilde daha koyu renkli 3.bir jöle daha hazırlayalım yine oda ısısına geldiğinde donmuş jölenin üzerine dökelim enson kat jölemizi sadece su ile hazırlıyoruz 100 ml ocaktaki ılık suyun içerisine  1kaşık şeker ve 1kaşık jelatin  ve mor boya koyarak eritip kaynatıyor ocaktan alıncada 100ml soğuk su ile karıştırp son kat jöleyide kalıbımıza dökelim donduğunda pastamız hazır demektir
yavaşca bıçak yardımı ile kelepçeden pastamızı kurtarıp kelepçeyi açıp servis yapabilirsiniz... Afiyet olsun ...

23 yorum:

özlem dedi ki...

arkadaşım etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifin yayında sevgiler.

özlem dedi ki...

58. izleyicin olarak merhaba arkadaşım iyi akşamlar.

sevde dedi ki...

merhaba 58.izleyicim:)... rica ederim canım bende teşekkür ederim

MÜNSTER dedi ki...

Cokkkk zarif olmus sevdem... ellerine, emeklerine saglik... Minisin bayilmistir eminim bu pastaya... Opüyorum onu o mis kokulu yanaciklarindan....::))

zeymuran dedi ki...

vaaaav ,harıka olmuş canım ya sabah sabah ruhuma buyuk bir keyıf yaşattın ellerıne sağlık,sevgiler...

Akdeniz Kızı dedi ki...

enfes bir tarif...bende sizi izlemey alıyorum...ayrıca linkbankası diye bir sayfa var....eklen.blogspot.com ....ismini oraya eklersen seni başka arkadaşlarda tanıyabilir....sevgiler

Sevgi dedi ki...

pasta harika.. süper.. toz jelatini nerden bulabiliriz ki.. yaprak jelatinle aynı sonucu elde edemezmiyiz..

Armina dedi ki...

Farklı ve muhteşem bir pasta olmuş ellerine sağlık.

marifet ellerimizde dedi ki...

canımm harıkasınnnnnnnn..maşallah benım arkadasıma...

ÇAY SAATİ dedi ki...

Görsel olarak harika..Tadı da cok guzeldir eminin..Deneyecegim..Sevgiler.Aida

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sevdecim,görüntü muhteşem olmuş.
Ben 1 dilimi alıp kaçayım kimse elimden almasın:)
Sevgilerimle...

mavi ruyam dedi ki...

sevdecigim gerçek mi simdi bu pasta !! inan bana harika olmus, çok yeteneklisin canim masaAllah !!
ellerine saglik :)

mavi ruyam dedi ki...

imrendim inanki :)

çeşnici Handan dedi ki...

Harika olmuş görüntüye ve rengine bayıldım. Ellerine sağlık afiyetler olsun.

REÇELİM dedi ki...

merhaba izleyiciniz oldum sizde bana destek olur musunuz:))

http://hayatreceli.blogspot.com

guzelgul dedi ki...

ellerine saglik harika görünüyor bende yapabilirmiyim acaba :) bu arada yeni buldum seni ins cok sey kacirmamisimdir hemen takibe aliyorum :))

Mein Blog/Blogum

sevde dedi ki...

filizcim, zeymurancım,akdeniz kızı,sevgicim,arminacım,zeynepcim,
çay saati,seval ablacım,mavirüyam,ç.handancım,reçelim ve gülcüm güzel yorumlarınız için hepinize çoooook teşekkür ediyorum

neslice tarifler dedi ki...

Bu nasıl bi güzelliktir böyle. Çok güzel olmuş bayıldım valla. Elinize sağlık.

sevde dedi ki...

neslice beyendiğine sevindim teşekkür ederim

Aysun dedi ki...

renkler çok iştah acıcı görünüyorr :)

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik,cok albenili gorunuyor,mutlaka denemem gerekli
bu arada blueberry ne demek bilmiyorum ben:)

sevde dedi ki...

aysun teşekkürler renkler hakikaten iyi oldu :)

öznur blueberry nin türkçe karşılığının maviyemiş,yaban mersini olduğu söyleniyor benim kullandığım kuru blueberry ler yurt dışından geldi burda hiç araştırmadım varmı diye:).. güzel yorumun için teşekkür ediyorum

AsOrTiK dedi ki...

muhteşem...
eline sağlık sevde.