1 Nisan 2012

ÇİKOLATALI KURABİYE

Sizlere keyifli bir hafta sonu diliyorum....
nefis bir kurabiye yaptım  ve tarifi hepinizle paylaşmak istedim  ben bu tarifi takip ettiğim blog arkadaşım  http://zeymurancafe.blogspot.com dan aldım adı buruşuk kurabiye ama yerken neredeyse çikolata yiyiyor hissi verdiği için bende çikolatalı kurabiye ismini verdim,çatlak kurabiye diyenlerde var, çikolatalı tatları sevenlerdenseniz kesinlikle yapıp afiyetle yemenizi tavsiye ederim... yapılış itibarı ile de  kurabiyeden öte birşey bence bu.....





MALZEMELRİ
1buçuk su bardağı+2 tatlı kaşığı un
225 gram bitter çıkolata
60 gram margarın ya da tereyagı
1 paket vanilya
2 buyuk yumurta
yarım su bardağı şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu

DIŞI İÇİN
tozşeker
pudra şekeri

YAPILIŞI
çıkolata ve tereyag yada margarın bır kabın ıcerısıne konulur
ocaga su dolu bır kap konulup kaynamaya bırakılır içerisine cıkolata ve tereyag koydugumuz kap konulup cıkolata erıyınnceye kadar bekletılır ıcerısıne su kaçmamasına dıkkat edın(benmarı usulü)
şeker ile yumurta iyice karıştırılır benmarı usulu erıttıgımız çıkolata eklenır
kabartma tozu vanilya tuz un ıle karıştırılıp karışıma eklenır
bu karışım streç folyo ile kaplanıp 3 saat kadar buzdolabında bekletılır
bu süre sonunda hamurun katılaştıgını göreceksınız
avucunuzla yuvarlak yumuşayacaktır
sonra yuvarlak yuvarlak toplar yapılıp önce şekere sonra ıyıce pudra şekerıne bulanır(tek tek yapıp yaptıgınızı hemen bulayın)
bir kaç dakıka için buzdolabına koyunuz
yaglı kagıt olan tepsıye diziniz
önceden ısıtılmıs 170 derece fırında 10 dakıka pışirınız
fırından çıktığında çok yumuşak oluyor oyüzden soğuduktan sonra tepsiden alıp servise hazırlayın derim. çikolata olarak ben bitter kuvertür kullandım yağ olarakta tereyağ sonuçtan çok memnun kaldım

8 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..sevgiler..

HEDEN dedi ki...

Çok guzel olmuşlar ellerıne saglık.

ümmüabdullah dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık canım. yeme şansına erenlerede afiyet bal şeker olsun inşaallah.. içten sevgiler..

birtutamkekik dedi ki...

çok hoş görünüyor.
bu üç oldu,bu kurabiyeyi deneyip beğenisini ortaya koyan:)
yapılmalı sanırım..
:)
ellerine sağlık canım..
sevgilerimle..

zeymuran dedi ki...

canım benım harıka olmus ellerın dert gormesın afıyetler olsun

MÜNSTER dedi ki...

Tesekkür ederim güzel yorumuna Sevdem... Eminim, istersen sen de yapabilirsin. Sevgilerimle,

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sevdecim,ellerine sağlık canım.
Lezzetinin süper olduğu kesin.
En kısa zaman da deniycem:)
Sevgiler...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sevdecim,ben buralardan uzakken harika güzelliklerle dolmuş sayfan.
Ellerine emeklerine sağlık.
Bu nefis kurabiyelerin lezzetini bir an ağzımda hissettim:)
Sevgiler...