12 Ağustos 2012

ÇİKOLATA VE FRAMBUAZLI PASTA

Bu Ramazan-ı şerif biraz enerjim düşük galiba  özendim ama evde istediğim gibi iftarlar vermedim , birkaç kez arkadaş guruplarımızla dışarıda iftar yaptık ,geçen gün de yine arkadaşlarla toplandığımız  iftar programımız vardı bende giderken pasta yaptım . Pastam  çok beğenildi,  ayıptır söylemesi ama bencede çok güzel oldu :) tarifi ve fotoğrafları paylaşmak istedim bakalım sizlerde beğenecekmisiniz 

ÇİKOLATALI FRAMBUAZLI PASTA

MALZEMELER
 
pandispanya için
3 yumurta 
2 fincan şeker 
2 fincan un 
ganaj için
200 gr bitter kuvertür  çik.
200 ml  süt kreması
ara kreması için 
1 paket  dr otker dolgu kreması 
içi için 
bir kase frambuaz ve  bir kase çekilmiş fındık
üzerini sıvamak için 
1 paket kremşanti

Öncelikle yumurta ve şekeri uzun uzun çırpalım ve unu ilave edip biraz daha çırpalım  22-24 cm lik yuvarlak bir kalıba dökelim  orta hararette üzeri pembeleşene kadar pişirelim kürdan yardımı ile piştiğinden emin olup fırından çıkaralım 
pandispanyamız soğurken  kaynama kıvamına getirdiğimiz kremamızın içine çikolatalarımızı kırıp eritelim ve oda ısısında soğutmaya bırakalım .soğuyan kekimizi  itina ile ortadan ikiye ayıralım pasta tabanımızı 2-3 kaşık sütle hafif çe ıslatalım  dolgu kremamızı çırpıp  içine 2 çorba kaşığı dolusu ganajımızdan katalım ve pasta tabanımızın üzerine tamamını yayalım frambuaz ve çekilmiş fındıklarımızı üzerine bolca koyalım kekimizin 2.katı itina ile üzerine yerleştirelim  1 paket çırpılmş  kremşantiye 1 kaşık ganaj koyup açık kahve renk elde edelim ve pastamızın üzerine ince bir katman şeklinde sıvayıp biraz dolapta bekletelim serinliyen pastamızın üzerine oda ısısında beklettiğimiz ganajımızı döküp kendi halinde çikolataların akmasını bekliyoruz ve frambuazlarla süsleyip zamanı geldiğinde afiyetle yiyiyoruz . 

Enerji dolu mutlu bir hafta diliyorum herkese..





7 yorum:

evimbenimatölyem dedi ki...

çok güzel görünüyorr:)

Hatice Mungan dedi ki...

ye beni, ye beni diyor :)

nursen aksoy dedi ki...

valla bende çok beğendim..süper bir pasta olmuş ellerinize sağlık..sevgiler..

ümmüabdullah dedi ki...

beğenilmeyecek gibi değilki gülüm..ellerine sağlık canım...o pastayı yiyen arkadaşların arasında olmadığım için uzuldum şimdi..:( yeme şansına sahip olanlarada afiyetler olsunn..:) kadir gecesinin sırrına vakıf olanlardan olman ve dualarında beni de unutmaman duasıyla sevgiler...

MÜNSTER dedi ki...

Senin ve ailenin bayraminizi tüm kalbimle kutluyor, minik yavrunun yanaklarindan koklayarak öpüyorum sevgili Sevdem....

Bal Yanağın Hikayesi dedi ki...

Sevde Hanım bunları siz mi yapıyorsunuz süper gözüküyor ellerinize sağlık

sena koparan dedi ki...

bende yiyemedim bu pastadan içimde kaldı birde arkadaşlar ballandıra ballandıra anlattılar. Bir daha yaptıgında Atike abla ile ben sıraya girelim bari :)))